Ma reggel arra mentem be, hogy nincs céges hálózatunk.

Se mail, se szerver, se internet. Mondjuk én már régóta saját mobilnetet használok, amióta tudom, hogy megfigyelés alatt tartják az internethasználatot és időnként a főnök olvasgatja azt, hogy ki milyen weboldalakat nézett meg és mikor.

Lényeg, hogy ez engem nethasználatban nem zavart, de a céges adatokat nem tudtam elérni.

Nosza, néztem más irodákban is, kérdeztem kollégát, neki se ment.

Áttelefonáltunk a központi épületbe, ott minden oké, csak nálunk nem megy.

Írtam egy mailt hát az illetékeseknek, hogy sürgős segítséget kérünk.

A rendszergazda hamarosan válaszolt, hogy nem hálózati, hanem más hiba van, türelmet kér.

Órák után se volt javulás felhívtuk hát a hálózati hardverekért felelős szervizest, hogy mi a helyzet.

Azt mondta, meg kell várni a kertészeket.

Döbbent csend. Hogy kicsodát?

Hát a kertészeket. Mert most Szigetszentmiklóson vannak.
És ezért nincs nálunk hálózat, kérdeztem.

Igen, mert rossz helyen van a mogyorófa.
Aha, akkor már kapisgáltam. Az a helyzet, hogy mivel a két épületünk az utca két végén de ellentétes oldalon van, viszont légvonalban kb. 100 méterre, a legolcsóbb megoldást az jelentette, hogy egy lézerrel átlövik a hálózatot a mi épületünkbe.
Csakhogy a szomszéd kertjében már két éve nem vágták a mogyorófát és az elmúlt napok viharai annyira szétzilálták az ágait, hogy éppen belelógott a lézer útjába.

Na, erre először nem tudtuk, most sírjunk vagy nevessünk, de végül is valahol vicces inkább.

Mondtuk, hogy nem érünk rá a kertészekre várni, és az egyik Sales Manager meg én a zuhogó esőben kimentünk, kihívtuk a szervizest is és egy létráról felváltva fűrészeltük a fát (a szomszéd már régebben beleegyezését adta, hogy levágjuk azokat az ágakat, csak valamiért folyton halogatták).

De nem nagyon ment, egyrészt rövid volt a létra, másrészt vastagak az ágak. Elugrottam a Praktikerbe egy villanyfűrészért, mire visszaértem, már megjöttek a kertészek és nyiszitolták az ágakat, nekik is csak kézifűrészük volt, végül aztán ezzel, amit hoztam, valamivel gyorsabban végeztek. Ebédidőre már volt is hálózatunk. :)

Kicsit sajnáltam szegény fát, de most nem volt mit tenni, mondjuk talán nem mindegyik ágát vágták le és remélhetőleg túlél, majd gyakrabban kellene metszeni, hogy ne felfelé nőjjön ennyire.

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyek.blog.hu/api/trackback/id/tr922086511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.06.16. 22:01:16

Teljesen frappánsan megoldottad a helyzetet, gratulálok! :)
Remélem nem öltönyben, nyakkendőben kellett fát vágnod... ;)
És azért sikerült megszárítanod magad? Vagy a nap hátralévő részét Ádám-kosztümben töltötted el az irodában a kolléganők nem kis örömére??? :DDD

Félszeg Árnyék · http://arnyek.blog.hu 2010.06.16. 22:21:22

Nem, az a Sales Manager volt, szerencsére nekünk nincs dress code :)
Én vízhatlan dzsekiben másztam fel, csak a nadrágom lett kissé foltos a fától meg a fűrészportól :)

Kolléganő ott csak egy van, és másik helyiségben, de amúgy se hiszem, hogy nagyon örült volna a pucérkodásomnak. :)

.bia · http://legyeneszed.blog.hu/ 2010.06.19. 01:19:55

Legalább van egy villanyfűrészed.:D

Félszeg Árnyék · http://arnyek.blog.hu 2010.06.19. 02:16:00

@.bia: A cégnek van, nekem már volt otthon. :)
süti beállítások módosítása